Begroting 2020

Mobiliteit

Indicatoren

Indicatoren

Indicatoren

Prestatie-indicatoren

Nulmeting 2015

Realisatie 2018

Begroting 2019

Begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Aantal km fietspad binnen de bebouwde kom van Den Haag per 1-1

349

357,6

363,5

            371

            380

            387

            395

Aantal km fietsstrook binnen de bebouwde kom van Den Haag per 1-1

8,9

58,2

53,1

             53

             53

             53

             53

Aantal fietsparkeerplekken in Centrum, Scheveningen, stations en enkele RR-halten

          16.000

24.675

27.175

        34.175

        38.000

        39.000

        40.000

Aantal gerealiseerde fietsparkeerplekken

642

2.500

         7.000

         3.825

         1.500

         1.500

*Het aantal kilometers waar de positie van de fiets substantieel verbeterd is

ntb

ntb

ntb

ntb

Jaarlijkse fietsindex (hoe vaak wordt de fiets gebruikt)

             123

125

128

            130

            132

            135

            137

*Voor deze prestatie-indicator zijn bij deze begroting nog geen waarden bekend. Uitwerking vindt plaats in 2019.

Effect indicatoren

Peildatum/ -periode nulmeting

Nulmeting

Realisatie 2018

Begroting 2019

begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Aantal van de 15 toplocaties die in de Haagse Nota Mobliliteit (HNM) zijn benoemd die binnen de reistijdnorm bereikbaar zijn vanaf de twee dichtstbijzijnde (intercity)stations 

2013

9

9

9

10

10

11

11

Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van auto

2013

36%

32,4%

32,0%

31,7%

31,3%

30,9%

30,5%

Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van openbaar vervoer

2013

14%

17,1%

17,2%

17,3%

17,5%

17,6%

17,7%

Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van fiets

2013

18%

18,7%

19,0%

19,2%

19,5%

19,8%

20,0%

Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van lopen

2013

31%

31,7%

31,7%

31,7%

31,7%

31,8%

31,8%

Het aantal buurten met een parkeerdruk van meer dan 90%

2014

21

13*

12

12

11

11

10

*Trendbreuk vanwege overgang meting naar andere meetmethodes